احتراما به استحضار میرساند با توجه به برنامهی عملیاتی دبیرخانه ادبیات فارسی کشور مبنی بر ضرورت آموزش صحیح «نویسندگی» و ارائهی راهکارهای مناسب برای آموزش درست «املا» واحد تکنولوژی این اداره در نظر دارد یک دوره فراخوان مقاله با عنوان « تقویت مهارتهای نوشتن خلاق و آموزش صحیح املا» برگزار نماید؛ لذا از همهی دبیران و سرگروههای ادبیات فارسی متوسطه اول دعوت به عمل میآید تا با حضور فعال خود این مهم را به انجام رسانند.
شایسته است دبیران محترم با توجه به مفاد ذیل در ارسال مقالات خود اقدام نمایند.
جدول تقویم اجرایی |
تاریخ |
اطلاعرسانی فراخوان مقالات |
آبان و آذر |
دریافت و بررسی مقالات توسط سرگروههای شهرستانی |
هفته چهارم آذر |
ارسال مقالات به استان (هر شهرستان دو مقاله) |
دی (هفته دوم ) |
ارسال مقالات برتر به دبیرخانه کشور |
بهمن |
منابع پیشنهادی استان:
1- چگونه بنویسیم (از خواندن تا نوشتن) اثر دکتر معصومه نجفی پازوکی
2- انشا و نویسندگی ( فصلنامه آموزشی و پژوهی شماره 7 – سال دوم – 1389)
3- آموزش خاطره نویسی اثر سید حسین حسینی نژاد
4- یک، دو، سه نویسندگی اثر آتوسا افشیننوید
5- معلم دوم (1) زنگ انشا (چگونه بنویسیم، چه بنویسیم) اثر حسین معلم
شایسته است دبیران محترم با توجه به مفاد ذیل در ارسال مقالات خود اقدام نمایند.
جدول تقویم اجرایی |
تاریخ |
اطلاعرسانی فراخوان مقالات |
آبان |
دریافت و بررسی مقالات توسط سرگروههای شهرستانی
|
آذر |
ارسال مقالات به استان (هر شهرستان دو مقاله) |
دی |
ارسال دو مقاله برتر به دبیرخانه کشور |
اسفند |
همکاران محترم سلام
گروه آموزشی استان میخواهد در بین همکاران دو مسابقه برگزارکند. « یک معلم یک تجربه » و « طرح درس روزانه» هریک شما از دوستان میتوانید به دلخواه در یکی یا هر دو شرکت کنید.
توضیح بیشتری درباره انشاپژوهی ( یک معلم یک تجربه) داده نشد. ظاهرا میتوانید یکی از تجربیات خود در زنگ انشا را در قالب یک مقاله یا اقدام پژوهی بنویسید.
زمان و چگونگی اجرای آن در آینده گفته خواهدشد.
سپاس