گوهرپارسی
گوهرپارسی

گوهرپارسی

سوگنامه ای از یک دلسوخته ی زهرای مرضیه سلام الله علیها

شهادت غم انگیز حضرت فاطمه (س) را به همه ی مسلمانان تسلیت عرض می کنم .
سلام! شهر عزادارِ مرد اقیانوس
دقیقه‏های غم‏انگیز و سرد بی‏فانوس
کجاست مرقد گل‏های پرپرت ای شهر!
بگو چه آمده از غصه بر سرت ای شهر
بهار پشت درت را کجا کنم پیدا
مدینه! زمزمه کن سوگوارهایت را
چه فصل‏ها که تو را بی‏بهار باریدند
چه چشم‏ها که تو را داغدار باریدند
تو را که سهم درختانت از تبر زین است
و تا ابد سر گلدسته‏هات پایین است
مدینه! پنجره‏هایت چقدر غمبارند
چقدر آینه‏هایت گرفته و تارند
کجاست رهگذر کوچه‏های هاشمی‏ات
بگو چه می‏گذرد بر عزیز فاطمی‏ات؟
هوای پنجره‏هایت هنوز بارانی است؟
بهشت گمشده‏ات روبه‏روی دریا نیست؟
شب است و آمده‏ام تا ستاره‏ات باشم
کنار روشنی ماهِ پاره‏ات باشم
به لحظه‏های غریبت چقدر محتاجم
به عطر روشن سیبت چقدر محتاجم
بخوان که بشنوم آواز هفت‏بندت را
ترانه‏های یتیمان دردمندت را
سلام! شهر بناهای مرمر و سنگی
سلام شهر سیاه و سفید و یکرنگی
به صحن آینه بندت چقدر نزدیکم
به آستان بلندت چقدر نزدیکم
مدینه! تا گل خورشید چند فرسنگ است؟
برایم از غم زهرا بگو دلم تنگ است

این سوگنامه از یک دوستدار فاطمه ی زهرا سلام الله علیها برایم  فرستاده شده بود که برای بهره ی بیشتر دوستان در وبلاگ قرار داده ام

نظرات 4 + ارسال نظر
زهرا دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:32 ب.ظ http://zahrabaniali.blogfa.com

با عرض سلام
تشکر از شعر زیبایی که قرار دادین
و تشکر از عارفه عزیزم که این شعر را در قسمت نظرات قرار داد

فراز جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:56 ب.ظ http://farazgroup5.blogfa.com

به نام خدا
با عرض سلام وخسته نباشید
از اینکه مجله فراز را قابل دانستید و در پیوندهای خود قرار دادید بسیار متشکریم
فراز

[ بدون نام ] چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:14 ب.ظ

سلام به معلم خوبم آقای جانپور
ببخشید که کم پیدا شدم و کمتر به وبلاگتون سر می زنم توفیقیه که این روزا کمتر نصیب من میشه
شعر واقعا زیبا و جالبی بود من با خوندنش واقعا متاثر شدم
خیلی قشنگ حال و هوای مدینه به تصویر کشیده ممنون
شاگرد شما .سودان

سلام
ببخشید باور کنید خیلی به فکر شما بودم و این که 6 فروردین رو از دست دادم ولی حتما قضای اونو به جا میاریم صدوبیست ساله بشی خودم برات کیک برش بزنم و بخورم درسهای خودت رو چیکار کردی؟ درست گفته بودم یانه؟ موفق باشید

طرفدار حقوق بشر پنج‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:41 ب.ظ

سلام
آقای جان پور حالا که فهمیدید کی براتون فرستاده چرا اسم فرستنده رو ننوشتید؟

سلام طرفدار حقوق بشر!!!
این شعر را خانم قربانی فرستاده و از ایشان بی نهایت سپاس گزاریم اما شما بفرمایید که این شعر از کیست؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد